قالیشویی رشید تهرانپارس

یکی از شعبه های فعال قالیشویی رشید تهرانپارس در پیروزی میباشد. وقتی شما قالیشویی در پیروزی را جستجو میکنید قطعا شعبه ی فعال را مشاهده میکنید که نیروهایی مستعد و توانا را در خود جمع کرده است و این باعث شده است که اعتبار شعبه ی پیروزی پیش قالیشویی رشید تهرانپارس زیاد است .

همشهریان عزیز در پیروزی همیشه لطف داشته اند چرا که بارها از این شعبه تعریف و تمجید کرده اند.

قالیشویی رشید تهرانپارس در پیروزی میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد، با کمی پرس و جو میتوانید این قالیشویی را در زمره ی بهترین انتخاب خود در زمینه شستشوی فرش قرار دهید.

پرسنل محترم قالیشویی رشید تهرانپارس در شعبه پیروزی مقاله ای را در مورد شیرازه دوزی تهیه کرده اند که در ادامه با ما همراه باشید و استفاده مفید ببرید.

هنگامی که فرش شما دارای مناطق کوچکی است که نیاز به تعمیر دارند ، ممکن است از شنیدن امکان وصله آن خوشحال شوید. وصله فرش یک روش ساده ، اقتصادی و کاملاً معقول و موثر برای دادن زندگی جدید به فرش شماست.

وصله فرش یک سیستم ساده برای برش دقیق ناحیه آسیب دیده و جایگزینی آن با یک تکه فرش اهدا کننده در همان اندازه است. از آنجا که ناحیه اهدا کننده یا با یک تکه فرش باقیمانده پر می شود و یا تعمیر نمی شود ، وصله فرش ناقص اما بهبود کلی در نظر گرفته می شود.

 

آنچه شما نیاز دارید

تجهیزات / ابزارها

  • غلتک درز (ترجیحی) یا یک شانه قدیمی
  • چاقوی فرش یا چاقوی سودمند

مواد

  • فرش اهدا کننده
  • نوار فرش دو طرفه (چسب ، نوار پیوند حرارتی)
  • فرش باقیمانده کوچک برای رفع ناحیه اهدا کننده (اختیاری)
 

دستورالعمل ها

  1. فرش آسیب دیده را ارزیابی کنید

    وصله فرش برای لکه های کوچک و محلی که فرسوده ، فرسوده ، سوزانده یا  لک شده اند بدون ترمیم بهتر عمل می کند . برای مناطقی که اندازه آنها 1 فوت مربع یا کمتر است و تعداد آنها زیاد نیست ، بسیار مثر است. اگر بخشهای بزرگتر یا بخشهای زیادی دارید ، ممکن است بخواهید کل اتاق را دوباره فرش کنید.

     
  2. فرش اهدا کننده را پیدا کنید

    در حالت ایده آل ، فرش اهدا کننده باید نسخه جدیدی از همان نوع دقیق فرش همان قسمت آسیب دیده باشد. وصله هایی که با هر چیز دیگری غیر از این ساخته شده باشد ، حتی تکه هایی که از نظر رنگ یا توده نزدیک باشند ، به وضوح مشهود خواهند بود. ابتدا سعی کنید از بقایای بلااستفاده همان فرش منبع تهیه کنید:

    • بقایای جدید اغلب از محل نصب اصلی باقی مانده است. پرداخت شكل كامل خانه شما برای هر منبع احتمالی بقایای جدید هزینه دارد ، زیرا آنها بهترین مواد اهداكننده را تهیه می كنند. ممکن است اینها را در یک گاراژ ، اتاق زیر شیروانی یا زیرزمین ببینید .
    • ممکن است بقایای همان فرش را از یک فروشگاه خریداری کنید. برای این منظور ، لازم است که اطلاعاتی در مورد مارک و سبک فرش فعلی خود داشته باشید تا با آن مطابقت داشته باشد. مطابقت بصری قابل اعتماد نیست. اگر به فروشگاهی که فرش را خریداری کرده اید برگردید ، ممکن است اطلاعات سفارش شما در پرونده باشد.

    اگر نمی توانید از بقایای جدید منبع تهیه کنید ، باید تکه های کوچکی از فرش موجود خود را از مناطق پنهان در خانه برش دهید. به ترتیب اولویت ، ایده ها عبارتند از:

    • کمد لباس یا کتانی
    • کمد آبگرمکن یا کوره
    • زیر پله ها
    • زیر مبلی که انتظار جابجایی آن را ندارید ، مانند کابینت رسانه
    • زیر تخت
    • زیر میزها
  3. بخش آسیب دیده را علامت گذاری کنید

    برای ایجاد یک مربع در اطراف ناحیه آسیب دیده ، از قلم سایبان یا درب دار استفاده کنید. ساز را بین دسته ها به داخل فرش فشار دهید و آن را بکشید. با این کار تافت ها جدا می شوند و تعداد دسته هایی که بریده می شوند به حداقل می رسند.

  4. قسمت آسیب دیده را برش دهید

    از فرش یا چاقوی مفید خود برای برش فرش در امتداد خطوط مربع استفاده کنید. تمام تلاش خود را بکنید و فقط پشت فرش را برش دهید و از منگوله جلوگیری کنید. قسمت موکت را با احتیاط بردارید. در صورت باقی ماندن الیاف فرش ، آنها را برش دهید تا آنها را دور بریزید.

  5. فرش اهدا کننده را بدست آورید

    قطعه آسیب دیده ای را که برش داده اید به منطقه فرش اهدا کننده خود ببرید. قطعه را بالای فرش اهداکننده بگذارید. از قطعه بالا به عنوان الگو استفاده کنید و دور آن را با سول یا قلم بکشید. مانند مرحله قبل ، فرش اهداکننده را برش بزنید ، مطمئن شوید که پشت تخته را بدون برش بریده اید.

     
  6. در مورد جهت Nap و قطعه اهدا کننده تست تصمیم بگیرید

    فرش را آسیاب می کنند به طوری که چرت آن در یک جهت اجرا می شود. دست خود را از چند جهت مختلف به روی فرش بکشید تا ببینید چرت فرش به طور طبیعی به کدام طرف نهفته است. این فرشها روی فرشهای کم توده مثل بربر یا فرشهای بدون رد صدق نمی کند . جهت را بر روی قطعه اهدا کننده نیز تعیین کنید. قطعه اهدا کننده را در جهت صحیح و در کنار ناحیه ای که اصلاح می کنید تنظیم کنید و مطمئن شوید که تکان نمی خورد.

     
  7. نوار فرش را بزنید

    نوار فرش هم در بالا و هم در قسمت پایین دارای چسب است. نوار فرش از آنجا که بسیار چسبناک است ، فقط یک فرصت به شما می دهد تا آن را روی فرش بچسبانید. اگر آن را روی ناحیه اشتباهی چسباندید ، بهتر است نوار را جدا کنید ، دور بریزید و با یک قطعه تازه شروع کنید.

    در حالی که کاغذ محافظ همچنان در محل خود است ، چهار نوار نوار فرش را برش دهید تا محیط ناحیه وصله را بپوشاند. اگر سطح وصله 4 اینچ مربع یا کمتر است ، فقط دو نوار برش بزنید: یکی برای هر طرف.

    همانطور که آن را به قسمت پایین تکه فرش می زنید ، کاغذ محافظ را از یک طرف آن جدا کنید و آن را به زمین بچسبانید. هر چهار نوار را قرار دهید ، سپس کاغذ محافظ را از بالای همه نوارها بردارید . محکم فشار دهید تا بچسبد.

     
  8. Carpet Patch را مخلوط کنید

    با استفاده از غلتک فرش ، شانه یا حتی یک پارچه خشک ، فرش را از همه جهات بمالید تا وصله را با بقیه فرش ها ترکیب کنید. به لبه ها توجه ویژه ای داشته باشید. با این حال ، لبه ها را خیلی سخت نکنید وگرنه می توانید دسته های با ارزش لبه را از بین ببرید.

     
  9. منطقه اهدا کننده را وصله کنید (اختیاری)

    اگر منطقه اهدا کننده قابل مشاهده نیست ، در صورت تمایل می توانید آن را بدون وصله بگذارید. روش بهتر این است که آنرا با استفاده از روش فوق ، با یک تابلو فرش باقیمانده با بهترین وصله ، وصله کنید.

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

پیام بگذارید